سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هرکه در راه خدا برادری کند، سود برَد و هرکه درراه دنیا برادری کند، بی بهره مانَد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14

با سلام !

 و عرض پوزش از تاخیر در کتابت

چندی پیش با یکی از دوستان دوران دانشکده ام که اکنون در دانشگاه استاد است در مورد ژاپن و عجایب ان تلفنی صحبت می کردم از من خو ا ست که در باره ی تعلیم وتربیت ژاپن برای دانشجویان سخنرانی کنم. موضوع بحث هم این شد:

                                 *آموزه های دینی در تعلیم وتربیت ژاپن*

من این بحث را خیلی دوست دارم .دلم می خواهد گوشهای شنوایی را پیدا کنم وبرایشان حرف بزنم بشرطی که بفهمندوبتوانند کاری انجام دهند .راستش را بخواهید در مدت زندگیم در ژاپن روی این موضوع خیلی کار کردم و خون دل خوردم از مراکز تربیتی انها عکس وفیلم گرفتم .انقدر از صحنه های عبرت آمیز عکس می گرفتم که بعضی اوقات با اعتراض ژاپنی ها روبرو می شدم.آخر و قتی  آموزش های این مردم رابرای کودکان ونوجوانانشان میدیدم دلم برای مردم ایران می سوخت  که آموزش وپرورش ما چه کارها  میتواند بکندونمی کند ویا اساسا بلد نیست که انجام دهد...!چطور میشود که در ژاپن بچه ها از کودکی یعنی از سن 3 یا 4 سالگی تحت تربیت قرار میگیرند ودرس زندگی رابه انها میامو زند.

باور کنید هر 5یا 6 دانش اموز ژاپنی یک مربی دارند.آنها را رها نمیکنند.وبطور مستقیم وغیر مستقیم انها را زیر نظر دارند.آنقدر برنامه های آموزشیشان جذاب -متنوع -خلاق وپرکار است که بچه ها با علاقه انرا می پذیرند.   ودر نهایت افرادی باادب -احترام گذار-متعهد -با مسئولیت-منظم و...بار می ایندواینگونه است که انسان به یاد فرمایشات قران واهل بیت عصمت وطهارت در مورد اهمیت تعلیم وتربیت واهتمام به ان بخصوص در دوران کودکی و نوجوانی میافتد و واقعا جای حسرت داردکه:

     جهان کفر به این مهم بها داده است وما که داعیه اسلام را داریم از ان غافل مانده ایم.

 اما دستورامید بخش دین متعالی اسلام که روح انسان را آرام میکند این است که:

1- ناامیدی کفر است ویک مسلمان نباید آن را در وجود خود راه دهد.که مبادااین حالت باعث شود که در انجام ارزشها وخوبیها کوتاه بیاید.

2- به فرموده قرآن:* اگر یک انسان را زنده کنی گویا همه انسانها را زنده کردی .اگر یک نفر را میراندی....* پس وظیفه سنگین است وباید در راه انسان سازی تلاش کرد.

 خلاصه درد سرتان ندهم به لطف الهی در مورد موضوع دکر شده برای دانشجویان سخنانی ایراد کردیم که مورد توجه وشگفتی ان عزیزان واقع شد. اگر توفیقی باشد گوشه هایی از ان را در فرصت مناسب به عرض شما خوبان خواهم رساند.

با تشکر از شما که حوصله کردید ولحظاتی را با ما گذراندید.

                                                                    شاد وسربلند باشید

  

 


 نوشته شده توسط سیده نرجس دستغیب در یکشنبه 85/3/14 و ساعت 7:35 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم

چشم اندازی بر ژاپن
مدیر وبلاگ : سیده نرجس دستغیب[9]
نویسندگان وبلاگ :
راضیه بیگم سبحانی (@)[1]



آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 3
مجموع بازدیدها: 65690
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه